Rehabilitacja i jej rodzaje
Rehabilitacja kontuzji oraz prewencja drobnych zwyrodnień

Ćwiczenia aerobowe lub ruch oporu, lub oba, u osób starszych otyłych z cukrzycą

Posted in Uncategorized  by admin
September 9th, 2018

Otyłość powoduje osłabienie u osób starszych; jednak utrata masy ciała może przyspieszyć związaną z wiekiem utratę masy mięśniowej i kostnej oraz wynikającą z tego sarkopenię i osteopenię. Metody
W badaniu klinicznym z udziałem 160 otyłych osób starszych oceniliśmy skuteczność kilku trybów ćwiczeń w odwracaniu słabości i zapobieganiu redukcji masy mięśniowej i kostnej wywołanej utratą masy ciała. Uczestnicy zostali losowo przydzieleni do programu zarządzania wagą oraz jednego z trzech programów ćwiczeń – treningu aerobowego, treningu oporowego lub połączonego treningu aerobowego i wytrzymałościowego – lub do grupy kontrolnej (bez programu do kontroli masy ciała lub ćwiczeń fizycznych). Pierwszorzędowym wynikiem była zmiana wyniku testu sprawności fizycznej od wartości wyjściowej do 6 miesięcy (wyniki wahają się od 0 do 36 punktów, wyższe wyniki oznaczają lepszą wydajność). Drugorzędne wyniki obejmowały zmiany innych mierników kruchości, składu ciała, gęstości mineralnej kości i funkcji fizycznych.
Wyniki
Łącznie 141 uczestników ukończyło badanie. Wynik Physical Performance Test wzrósł bardziej w grupie skojarzonej niż w grupie aerobowej i opornościowej (27,9 do 33,4 punktu [wzrost o 21%] vs. 29,3 do 33,2 punktu [wzrost o 14%] oraz o 28,8 do 32,7 punktu [wzrost o 14%], odpowiednio: P = 0,01 i P = 0,02 po korekcji Bonferroniego); wyniki wzrosły bardziej we wszystkich grupach ćwiczeń niż w grupie kontrolnej (P <0,001 dla porównań między grupami). Maksymalne zużycie tlenu (mililitry na kilogram masy ciała na minutę) zwiększyło się bardziej w grupach skojarzonych i tlenowych (odpowiednio od 17,2 do 20,3 [wzrost o 17%] i od 17,6 do 20,9 (wzrost o 18%)) w porównaniu z grupą opornościową (17,0 do 18,3 [wzrost o 8%]) (P <0,001 dla obu porównań). Siła zwiększyła się bardziej w grupach kombinacji i oporności (odpowiednio 272 do 320 kg [wzrost o 18%] i odpowiednio o 288 do 337 kg [wzrost o 19%]) niż w grupie tlenowej (265 do 270 kg [wzrost o 4%]) (P <0,001 dla obu porównań). Masa ciała spadła o 9% we wszystkich grupach ćwiczeń, ale nie zmieniła się znacząco w grupie kontrolnej. Masa odchudzona zmniejszyła się mniej w grupie skojarzonej i opornościowej niż w grupie tlenowej (56,5 do 54,8 kg [spadek o 3%] i odpowiednio o 58,1 do 57,1 kg [spadek o 2%] w porównaniu z 55,0 do 52,3 kg [spadek o 5%]) , podobnie jak gęstość mineralna kości w całym biodrze (gramy na centymetr kwadratowy, od 1,010 do 0,996 [spadek 1%] i od 1,047 do 1,041 [spadek 0,5%], w porównaniu z 1,018 do 0,991 [spadek o 3%]) (P <0,05) 0,05 dla wszystkich porównań). Do zdarzeń niepożądanych związanych z wysiłkiem fizycznym należały urazy układu mięśniowo-szkieletowego.
Wnioski
Spośród zbadanych metod, utrata masy ciała oraz połączone ćwiczenia aerobowe i oporowe były najbardziej skuteczne w poprawie statusu funkcjonalnego otyłych osób starszych. (Finansowane przez National Institutes of Health; LITOE ClinicalTrials.gov number, NCT01065636.)
Wprowadzenie
SZYBKIE PODEJŚCIE
Ćwiczenia i diety u otyłych osób starszych
01:41
Ponad jedna trzecia osób w wieku 65 lat lub starszych w Stanach Zjednoczonych jest otyła, i ta grupa stanowi populację osób narażonych na negatywne skutki, ponieważ otyłość nasila zależność od wieku w zakresie funkcji fizycznej i powoduje osłabienie. właściwe postępowanie z otyłością u osób starszych pozostaje kontrowersyjne, biorąc pod uwagę zgłoszone zmniejszenie względnego ryzyka zdrowotnego związanego ze wzrostem wskaźnika masy ciała w tej grupie.6 Ponadto istotną obawą jest to, że utrata masy ciała może pogorszyć słabość poprzez przyspieszenie spadku związanego z wiekiem. w masie mięśniowej i kostnej oraz wynikłej sarkopenii i osteopenii.7,8
Biorąc pod uwagę pozytywne efekty ćwiczeń fizycznych na czynność fizyczną, zdrowe starzenie się u osób otyłych starszych osób dorosłych może wymagać interwencji, która wymaga regularnych ćwiczeń.9 Już wcześniej informowaliśmy, że ćwiczenia (połączone trening aerobowy i oporu) w połączeniu z utratą masy ciała wiązały się z większą poprawą niż sama utrata masy ciała lub samodzielne ćwiczenia.10 Jednak ćwiczenia osłabiły, ale nie zapobiegły utracie masy mięśniowej i kostnej wywołanej utratą wagi i poprawie, ale nie odwróciły osłabienia
[przypisy: porażenie nerwu przeponowego, odbudowa zęba po leczeniu kanałowym cena, neurolog od czego ]

Tags: , ,

Komantarze do artykulu sa obecnie zamkniete, popros administratora strony o ich otwarcie jesli chcesz wziasc udzial w dyskusji pod artykulem. Kontakt do administracji w zakladce kontakt.(Mozliwe jest rowniez przeslanie propozycji tematow ktore mozemy uwzglednic w nastepnych naszych artykulach, bedziemy wdzieczni za wasze cenne sugestie i postaramy sie je wykorzystac przy kolejnych wpisach.)

Powiązane tematy z artykułem: neurolog od czego odbudowa zęba po leczeniu kanałowym cena porażenie nerwu przeponowego